Een herinnering uit de oude doos... De WK-voetbalbeker on tour en in ons gebouw... Ik mocht 'm even vasthouden en ermee op de foto. Nog 'n herinnering... De prijsvraag van Vizzavi in 2001 gewonnen hebbende trakteerde ik mijn ouders op enkele dagen Rome. Onvergetelijk mooi èn de kickoff naar veel meer mooie herinneringen. Nog 'n herinnering.... Rome (ja wéér Rome) 2006. Samen met mijn verloofde loop ik langs het monument Van Victor Emanuel II en ik hoor mijn naam, draai me om en spreek een Vodafone-collega. En o ja... Mijn KPN Hi-Prepaid Pocketline swing-telefoonnummer leeft sinds ± 1997 (nog ruim vóór ik begon bij Libertel) voort als Vodafone-nummer. Een (bijna) 30 jaar oud gsmnummer. Wie heeft nog zo'n oud telefoonnummer zo lang in bezit?
Wow, wat veel oude bekenden en ook veel voor mij nieuwe gezichten. Bedankt allemaal voor deze geweldig leuke middag. Lekker onder elkaar. Volgende keer een ruimte met wat minder warmte-ontwikkeling en minder akoestiek waardoor we elkaar nòg beter verstaan is een tip van mij en gehoord van velen waar ik mee heb gesproken. Een mooie "trip down to memory lane" was dit. PS: Ik mis de dolfijne fontein nog steeds!
Heren, (Yvonne ook natuurlijk), Dank voor de geweldige organisatie. Ik heb er van genoten en met (te) veel oude bekenden gepraat en herinneringen opgehaald. Het was Top… Tom
Als oud-medewerker van LVS ben ik er natuurlijk bij! Libertel is altijd een beetje blijven hangen, zelfs lang nadat ik Vodafone achter me liet. Het was gewoon een prachtig merk, met een geweldige tijd. Daarom reis ik graag helemaal vanuit het noorden van het land naar Maastricht om dit feestje met jullie te vieren. Hopelijk sluiten er nog meer oud-collega’s aan, bijvoorbeeld van de Business Points van Libertel. Maar als dat niet zo is: geen zorgen. Met wie er ook is, weten we in het zuiden sowieso wel hoe je een goed feest bouwt. Dat hebben we tenslotte al vaker bewezen!
Een feestje vieren konden we wel. Van knotsgekke sales events tot dampende Customer Care avonden in de Mondial. Van dinnerparties in het Mediapark tot optredens van verschillende bands in het MECC. You name it, we’ve done it. . Toch is me in al die jaren mijn eerste feest het meeste bijgebleven: het éénjarig bestaan van Libertel waarbij geheel kasteel Vaalsbroek was afgehuurd: vorstelijk ontvangst met kanonschoten, opening John de Wit met Japanse trommelaars, bufetten in elke zaal, optredens van oa Volumia!, ijssculpturen, een lasershow en slotoptreden met vuurwerk en een koor op een groot platform in de kasteelvijver. Eventjes uitpakken was dat…
In 1999 had ik het genoegen om namens Corporate Sales aan te mogen sluiten bij de Ronde Tafel. Jaarlijks wisselden de deelnemers op 2 na John de Wit en Aert uit den Boogaerdt. Ik heb toen van dichtbij een hoogtepunt en een absoluut dieptepunt meegemaakt. De beursgang van Libertel hield ons allemaal destijds erg bezig. Tijdens een van onze Ronde Tafel bijeenkomsten hebben we het hier over gehad wat een beursgang allemaal teweeg bracht bij Libertel. Tijdens een andere bijeenkomst heb ik uitgebreid gesproken met Aert over zijn regelmatige tochten naar Afrika met een aantal vrienden. Peugeot 504 modellen werden opgekocht, geprepareerd en door hem en zijn vrienden naar Afrika gereden. Groot was de schok en ongeloof toen wij hoorden dat Aert daar was overleden. Tussen LVS & LNO stond een zogenaamde Chinese Muur. Zelf vond ik dat raar maar de wetgever had dit nu eenmaal zo bepaald. Binnen het LVS verkoopteam Bouw & Transport kwamen wij in contact met Grolsch. Grolsch was voor haar logistieke en service tak op zoek naar een nieuwe mobiele telecom partner. Acties werden ondernomen en afspraken werden gepland. Een van deze acties was een gesprek en bezoek bij LNO op locatie. Grolsch wilde weten wat wij als Libertel hen te bieden hadden. De afspraak verliep prima en Grolsch wist wat ze van ons mochten verwachten. Niet vlak hierna was er weer een Ronde Tafel bijeenkomst. John de Wit liep op mij af en nam mij apart. Met zijn duidelijke stem werd de vraag aan mij gesteld of ik met de prospect Grolsch bij LNO over de vloer was geweest. Ik dacht bij mijzelf nou dat wordt By By Libertel! Ik zei volmondig ja tegen John. Hij keek mij even stilzwijgend aan, glimlachte en gaf een klap op mijn schouder: goed gedaan Clément! Niet lang hierna mochten wij als Libertel Grolsch als nieuwe klant verwelkomen! Santé!
Ik was een van de eerste tientallen mensen die in het begin aan boord kwamen bij Gustaf van Ditzhuizen bij Billing Department. Ik was verantwoordelijk voor de plaatsing én operationeel krijgen van Libertel's allereerste Billing omgeving, EURObill. Een leeg DSM gebouw in Sittard, ICL mainframe in een hoekje, groot budget maar verder niemand om zaken uit te pakken of iets op te starten. Erg druk maar een geweldige tijd gehad ! Binnen een half jaar alles in de lucht en landelijk dekkend, wat een leuke tijd.
Armin van Buuren & Gryffin - What Took You So Long zou op mijn playlist komen op Spotify, helaas heb ik die niet...
Wat mij het sterkst bij bleef waren al die verhuizingen, gelachen en verhuisd van Fase 1,2,3 en 4 toen. Ja, allemaal in Maastricht. Geweldig genoten van projecten en vooral de samenwerking met Telefonie, Erwin en Dirk bedankt, UTS en al die project matrix sheets. Later veel nood hulp bij customer care toen, samen met Rene Emming, Leo Hoogerwerf en mij zelf volle bak aan het werk, compleet met geheel IT team, nu niet meer voor te stellen; exchange, system administrators team en een onsite service desk. Mis voor al de hechte band met alle teams die we hadden om alles te laten werken.
Kan niet wachten met wie ik ga tegen komen, heb veel mooie projecten en ICT mogen doen en vooral mensen helpen. Mijn periode van 1999 tot 2023 was leuk, maar mijn beste herinneringen blijven bij Libertel. Ik hoop tot snel weer!! Groetjes, Mark Peters
In 1996 vormden Arthur de la Court (marketing), Herman van der Zwaan (netwerk) en ik (billing) een trio dat in ons regelmatige zgn. Tristar overleg besliste over wijzigingen in het aanbod van diensten zonder daarvoor projectaanvragen e.d. te hoeven doen. Dat waren nog eens tijden. Zo werd er tijdens de Elfstedentocht SMS Broadcast gebruikt om abonnees op de hoogte te houden van de kopgroep. Vrij uniek toen.
Ik kan mij de 5000-e Libertelklant nog herinneren.. TOP was dat!! Op gegeven moment werd pre pay geintroduceerd (iZi) als eerste in Nederland. Toen begon het storm te lopen, niet aan te slepen. De iZi servers zaten binnen mum van tijd vol 😂
Op de Liberfone klantenservice maakten wij soms mooie dingen mee: Nadat Libertel de “voordeelminuten” had geïntroduceerd moesten we op de klantenservice vaak uitleggen voor welke nummers deze wel en niet gebruikt konden worden. Wij hadden één klant; (ik vergeet zijn naam nooit meer: Meneer v.d. B. uit H. met klantnummer 035325) die belde elke dag (soms meerdere keren) met de vraag wat zijn belkosten waren. Hij belde voornamelijk 06(seks)-lijnen. En juist die vielen niet onder de voordeelminuten. Was best lastig om dat uit te leggen. Hij kreeg daarom van onze teamleider Jos Frijns te horen dat hij niet meer elke dag mocht bellen. Dat bleek toch niet zo eenvoudig voor hem. Elke maand werd zijn nummer door Finance geblokkeerd omdat hij de rekening niet op tijd betaalde. Op een gegeven moment kreeg ik hem weer aan de lijn en vertelde hem dat de nummers die hij belde niet onder de voordeelminuten vielen. Hij begreep dat dus niet en ik zei daarom letterlijk tegen hem dat 06-sexlijnen niet gratis waren. Volgens mij was het toen duidelijk. Uiteindelijk is zijn abonnement afgesloten vanwege niet betalen. Met de “postkantoren” actie konden klanten een telefoon met abonnement komen. Dee werk dan thuis afgeleverd. In het pakket, naast de telefoon, ook een simkaart. Deze moesten klanten zelf in de GSM plaatsen. Dat ging nog wel eens mis: Wat is een simkaart vroegen ze dan. Dan vertelden wij dat dat een kaartje ter grootte van een bankpasje was en dat deze in de GSM geplaatst moest worden. Reactie klant: Oh dat kaartje, dat heb ik weggegooid! Of in paniek: de GSM doet het niet. Heeft u de accu dan wel geplaatst of: heeft u deze dan wel opgeladen? klant: nee moet dat dan? Ook hadden klanten moeite met het plaatsen van de simkaart. Op een gegeven moment hoorde in een collega tegen een klant zeggen: “zit ie erin meneer”? Nou, grote hilariteit op de afdeling.
Tegenwoordig ondenkbaar, maar toen ik begon in 2000 op de Business Desk, kregen we wel 3 (DRIE, mensen!) weken training. Twee weken systeem (Gemini!) en 1 week 'klantenservice'. Trainer was Rob Fetlaar. Super tijd gehad in de Plu in Heerlen.
De Millennium nacht, schrikkeljaar bug en de wijziging naar de euro. Dat waren nog eens projecten en nachtelijke uurtjes. Meer dan een jaar van te voren beginnen met voorbereidingen, oude meuk vervangen en alle systemen patchen, updaten en testen. Pagina s dikke draaiboeken. Alles geprint want je weet maar nooit of je er nog bij kunt komen. Voor de Millennium nacht kregen we een warme fleece trui en een varta zaklamp (heb ik nog) voor het geval de verwarming en stroom uit zou vallen op 00:00:00 01-01-2000 🤣... Nu lachen we erom Om 23u30 naar alle leveranciers een telefoon verbinding open zetten om te testen of alles blijft werken in het nieuwe millennium. Je raad het al, niks aan het handje, maar we hadden wel alles onze systeempjes weer up to date 😊.
Theo, ik heb, net als vele anderen naar ik vermoed, ook nog steeds mijn Libertel-nummer. Ter aanvulling: de nummerreeksen achter 0654670 waren in eerste instantie per afdeling ingedeeld. Zo was de 500- reeks gereserveerd voor de directie (John de Wit had 065670500), de 600-reeks voor Customer Care en de 900-reeks voor Marketing. De 700- en 800-reeksen waren voor de technische afdelingen. Toen wij overigens in Sittard kantoor hadden hingen wij uit het raam om de signalen van de eerste antenne in Limburg op te vangen. De stond op het winkelcentrum ‘t Loon.
Terug in de tijd waar 06 nummers vooral gelinkt waren aan de semefoon, servicenummers en sekslijnen. En waarbij je bij de opkomst van de mobiele telefoon nog de herkomst kon herleiden. Zo was de 065467xxxx nummerreeks gereserveerd voor de eigen Libertel medewerkers, waarbij de laatste cijfers overeenkwam met je VPN nummer. Ik zelf heb nog steeds m’n Libertel nummer, met dank aan de nummerbehoud service. Wie heeft ook nog steeds zijn/haar oude vertrouwde 065467 nummer?
Nice quiet day. Billing operations running smoothly .. then Boom! All the lights went out. I wasn't worried. As manager Billing Operations my Operations Centre had been designed with full backup generator facilities. Yeah great, full risk management!. Better check I thought. Oh! the door won't open. Oh! the Datacenter is down! Oh! the Mainframe is down! Rude words were said. I run to the Maas side of the building and fling open a window to check the emergency generator. It was roaring away. WTF. More rude words, emergency meetings etc.etc. It turned out the builders who were building the south side of the HQ had managed to cut the building power and our Generator feed. You live and learn! Looking forward to meeting you all again!
Begin 1996 heb ik samen met Herman van der Zwaan en Arthur de la Court de Praatbuzzer bedacht en op het netwerk getest. De Praatbuzzer was bedoeld om de jongeren, die toen de populaire Buzzer gebruikten om met elkaar te communiceren, over te halen naar Libertel. De Praatbuzzer had een gratis abonnement en kon alleen gesprekken en SMS-berichten ontvangen. Wel kon er gebeld worden naar gratis telefoonnummers. De kinderen van Herman en mij deden mee aan de test. Het leuke was dat de school in Meerssen, waar onze kinderen op school zaten, een van de eerste scholen was waar mobiele telefoons verboden werden.
Toen ik startte in 1999 hadden de collega's een 0654 nummer. Ik weet nog goed dat ik mijn Libertel nummer zelf heb uitgezocht. In een kaartenbak lagen simkaarten met nieuwe 0620 nummers. Al bladerend kwam ik 0620 000 118 tegen. Dat vond ik een mooi nummer. Veel nullen en 118 als beschikbare collega voor alle vragen.....